Adidas zaprezentował Brazuca Final – piłkę, którą zostanie rozegrany Finał Mistrzostw Świata w Brazylii 2014. Piłka będzie jednym z głównych bohaterów spotkania o tytuł najlepszej drużyny globu, które odbędzie się 13 lipca. Kolorystyka nawiązuje do złoto-zielonego designu Pucharu Świata FIFA i jest nową odsłoną piłki Brazuca, czyli oficjalnej futbolówki turnieju, zaprezentowanej w grudniu 2013 r.
Ubiegłoroczna premiera Brazuca była częścią kampanii adidas na Mistrzostwa Świata: “all in or nothing”. Do dzisiaj, oficjalny kanał na Twitterze @brazuca zgromadził blisko 131 tysięcy fanów. Piłkę prezentowali fanom ikony światowego futbolu oraz celebryci: Zinedine Zidane, Cafu, Samuel L Jackson oraz Hugh Jackman. Brazuca odwiedziła nawet Papieża Franciszka w Watykanie. Fani na Twitterze mogli również obejrzeć przygotowania do Mundialu z perspektywy piłki, która podróżowała po całym świecie.
W grudniu 2013 r. adidas dostarczył Brazucę do wszystkich federacji biorących udział w finałach Mistrzostw Świata w Brazylii, aby piłkarze mieli wystarczającą ilość czasu do zapoznania się z nią oraz przetestowania w warunkach treningowych i meczowych. Futbolówką grano także w Klubowych Mistrzostw Świata, Copa del Rey, Major League Soccer, DFB Pokal oraz meczach towarzyskich.
Przed premierą, Brazuca oraz Brazuca Final Rio przeszły ponad 2,5 letni okres testowy, w który zaangażowanych było ponad 600 najlepszych piłkarzy świata z 30 drużyn i 10 krajów. Dzięki temu stały się najbardziej przetestowanymi piłkami w historii adidas, dopasowanymi do gry w każdych warunkach. W próby zaangażowano m.in. takie kluby jak AC Milan, Bayern Monachium, Palmeiras i Fluminense oraz największe piłkarskie nazwiska, wśród nich Leo Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger i Zinedine Zidane.
Technologia użyta w produkcji piłki Brazuca jest identyczna jak w przypadku Tango 12 (futbolówka Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012), Cafusa (Puchar Konfederacji) oraz bardzo popularnej Oficjalnej Piłki Meczowej Ligi Mistrzów. Wprowadzono jednak zmiany w strukturze składającej się z sześciu identycznych paneli. Uzyskano dzięki temu unikalną symetrię, zapewniającą lepszą przyczepność, prowadzenie, stabilność oraz aerodynamikę na boisku. Piłka brazuca została gruntownie przetestowana żeby wypełnić oraz przekroczyć wymogi dotyczące piłek meczowych stawiane przez FIFA i zagwarantować optymalną wydajność w każdych warunkach.
Mistrzostwa Świata to największa impreza piłkarska na świecie i niezwykła platforma do prezentowania aktualnej odzieży oraz sprzętu marki adidas. Firma wyprodukowała oficjalną piłkę na wszystkie turnieje Mistrzowskie, począwszy od 1970 roku, a ostatnio przedłużyła partnerstwo z FIFA do 2030 roku.
Źródło: Adidas, Informacje Prasowe
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.