Najnowsze badania pokazują jasno, że Polacy żyją coraz świadomiej, zwracając uwagę na aktywność fizyczną i odżywianie, jednak utrzymanie formy ma swoją cenę. Jak się okazało, w sport inwestujemy więcej niż kiedykolwiek.
Lato to dobry czas dla branży akcesoriów sportowych. Badania pokazują, że Polacy szczególnie upodobali sobie jazdę na rowerze, a cały rynek artykułów sportowych odnotowuje stabilny wzrost.
Rynek produktów dedykowanych aktywnym wzrósł w 2015 roku o 5,6% (7,3 mld zł), co jest wynikiem o 0,7% lepszym w stosunku do roku poprzedzającego – wynika z raportu PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020”. Dobra koniunktura ma zagościć na dłużej i wcale nas to nie dziwi. Wystarczy popatrzeć jak rozwija się segment wearables, który wręcz połyka branżę sportową.
Rower na czele
To przede wszystkim dobra informacja dla producentów rowerów i akcesoriów dedykowanych rowerzystom. Jak wynika z badania przygotowanego przez serwis Ceneo.pl, najpopularniejszym sportem w Polsce jest właśnie jazda na rowerze (69% wskazań ankietowanych), która wyprzedza bieganie (26%) oraz sporty zespołowe (piłka nożna 20%, siatkówka 17%). Jak na ten trend reaguje rynek? – Rzeczywiście w ostatnich latach da się zauważyć wzrost zainteresowania akcesoriami rowerowymi. Na przykład lampkami. Z jednej strony wpływa na to popularność sportu, ale i większą świadomość rowerzystów, którzy chcą jeździć komfortowo i przede wszystkim bezpiecznie – specjalnie dla activeManiaKa mówi Cyprian Lemiech, ekspert ds. oświetlenia przenośnego w firmie Mactronic.
Zainteresowanie akcesoriami rowerowymi nie wzięło się znikąd. W sieci istnieje wiele miejsc (są to głównie fora internetowe), które zrzeszają entuzjastów jednośladów, propagując aktywność oraz udzielając cennych wskazówek na temat wszelkiego rodzaju gadżetów, tak więc przez ostatnie lata również i my dołożyliśmy swoją cegiełkę, z czego jesteśmy niezmiernie dumni.
Czas aktywnych? Wiosna i lato!
Same rowery sprzedają się najlepiej wiosną. Boom na gadżety i dodatkowy sprzęt zaczyna się na początku lata, w czerwcu, i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do września, czyli do momentu, kiedy dni stają się dużo krótsze. Mimo to aktywnych Polaków nie brakuje. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia – 61% z nas deklaruje, że uprawiało sport w ciągu ostatniego roku, z czego 7 na 10 częściej niż raz w tygodniu.
Moda na sport
Autorzy raportu zauważają, że dobra koniunktura to zasługa, utrzymującej się mody na uprawianie sportu i ożywienia gospodarczego, które przełożyło się na wzrost wydatków konsumenckich. Czego szukamy w sklepach? Obserwując rynek akcesoriów sportowych da się zauważyć, że Polacy oczekują przede wszystkim sprzętu o dobrym stosunku jakości do ceny, wytrzymałego i kompaktowego. Zwracają też uwagę na ciekawy design oraz funkcjonalność. Za potrzebami klientów starają się nadążać producenci. Stawiają na rozwój autorskich technologii oraz sukcesywne zwiększanie odporności na warunki atmosferyczne. Do tego dochodzi dążenie do osiągnięcia maksymalnej odporności bez wzrostu wagi – akcesoria są coraz lżejsze. Osiągnięcie ideału wydaje się być coraz bliżej, na co zwracałem już niejednokrotnie uwagę podczas testów activeManiaKa.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.