Nabi Compete to smartband, który zmotywuje do aktywności w nietypowy sposób, a przy okazji idealnie wpisuje się w filozofię kreowania rynku, wypełniając lukę urządzeń dedykowanych dzieciom.
Z każdym kwartałem rynek wearable zyskuje, powstaje coraz więcej urządzeń, które w praktyczny sposób przyczyniają się do wypracowywania zdrowych nawyków. Elektronika ubieralna to świeżak, dlatego nie dziwi fakt, że dla producentów wciąż pozostaje łakomym kąskiem.
Nie oszukujmy się, czasy się zmieniły – nowe pokolenie to dzieci nowych technologii. Wystarczy pójść do szkoły podstawowej i rozejrzeć się wokół – smartfony i tablety to nieodłączne atrybuty uczniów. Świat idzie do przodu, tak więc kolej na smartwatche i smartbandy. Tym bardziej, że grupa najmłodszych kosnumentów była do tej pory zaniedbywana. Fakt ten postanowiła wykorzystać firma Fuhu, tworząc Nabi Compete, pierwszą opaskę elektroniczną dla dzieciaków, która zmotywuje do aktywności fizycznej.
Pod tą enigmatyczną nazwą kryją się dwie opaski przeznaczone dla dzieci w wieku conajmniej 6 lat. Smartbandy zostały wyposażone w 3 diody LED, tak więc większość informacji jest dostępna bezpośrednio przy użyciu aplikacji. Smartbandy są kompatybilne z systemami Android i iOS, łączą się za pomocą standardu Bluetooth 4.0. Co najważniejsze, gadżet monitoruje aktywność fizyczną, lecz robi to w dość oryginalny sposób – w mojej opinii bardzo atrakcyjny dla dzieci, ale po kolei.
Z założenia smartbandy Nabi Compete (w jednym zestawie znajdują się dwa urządzenia) mają motywować do aktywności fizycznej poprzez rywalizację. Gadżet monitoruje ilość kroków, porównując ją do długości wybranego przez użytkownika sławnego obiektu np. mostu brooklińskiego, co sprawia, że dziecko z większym zapałem podchodzi do realizacji celu. Co więcej, nasze pociechy będą mogły zaznaczyć, że np. zjadły pizzę, a urządzenie natychmiast wskaże, ile kroków powinny pokonać, by ją spalić. Powyższe funkcje mają również charakter edukacyjny, co wpłynie zarówno na pogłębianie wiedzy, jak i bardziej świadomy styl życia.
Co istotne, smartbandy są odporne na zachlapania, co sprawia, że niestraszny im deszcz czy śnieg. Na jednym ładowaniu urządzenia mogą pracować aż 3 miesiące – tyle samo czasu gadżet gromadzi informacje o aktywności. Ponadto dzieciaki mogą korzystać z platformy Nabi Konnect, gdzie za określone cele otrzymują punkty, które mogą wymieniać na nagrody – np. jedzenie dla wirtualnego zwierzaka.
Podczas projektowania Nabi Compete przyjrzeliśmy się bliżej wszystkim czynnikom, wpływającym na zaangażowanie dzieci. Wierzymy, że stworzyliśmy produkt i platformę, która będzie motorem napędowym do poszerzania horyzontów i świadomości znaczenia zdrowego stylu życia i sprawności fizycznej.
– Jim Mitchell, prezes Fuhu
Choć Nabi Compete oferuje podstawowe funkcje, to sprzedaje je w oryginalnym opakowaniu, a to sprawia, że produkt z całą pewnością może okazać się przydatnym narzędziem w walce z otyłością i brakiem aktywności fizycznej wśród najmłodszych. Zdecydowanie wolę takie rozwiązania aniżeli nieskuteczne rewolucje w szkolnych sklepikach.
Urządzenie jest obecnie dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych, za dwie opaski trzeba zapłacić równowartość ok. 150 zł – bardzo rozsądna cena. Miejmy nadzieję, że już wkrótce pojawią się również w Polsce, o czym z pewnością Was poinformujemy.
Źródło: Wearable.com, activeManiaK.pl
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.