Jak wynika z nowo opublikowanego raportu firmy IRCenter, co trzeci internauta w Polsce korzysta z aplikacji zdrowotnych i sportowych. Co ciekawe, największą popularnością wśród osób aktywnych cieszy się Endomondo, z której w tej chwili korzysta aż 48% użytkowników (tego typu programów).
Na wstępie zaznaczam, że warto zwrócić uwagę na fakt, że Endomondo to aplikacja, z której możemy korzystać za darmo, co z pewnością ma ogromne znaczenie na wyni badań. Teraz do rzeczy. Rezultaty pokazują jasno, że użytkownicy mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych wyróżniają się charakterystycznym profilem demograficznym, jak i sposobem korzystania z internetu. Są to często młodzi rodzice, mieszkający w dużych ośrodkach miejskich. Ich aktywność w internecie i mediach społecznościowych można scharakteryzować określeniami: świadomi i praktyczni. Są zdecydowanie bardziej aktywni w blogosferze i na portalu Twitter. W sieci chętnie korzystają ze sklepów internetowych i zdecydowanie częściej niż przeciętni internauci poszukują w niej informacji o produktach i usługach turystycznych.
Uwagę zwraca również ponad przeciętne zaufanie użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych do praktycznie wszystkich źródeł reklamy, poza rekomendacjami społecznymi. Pomimo iż polecenia znajomych wciąż działają na nich najmocniej, wykazują oni zwiększony stopień zaufania do marek i produktów, które są w odpowiedni sposób ulokowane w programach telewizyjnych oraz reklamy prasowej. Z kolei spośród źródeł internetowych, zdecydowanie przedkładają oni informacje pozyskane na oficjalnych kanałach (np. strona www) nad te, które pojawiają się w dyskusjach na forach internetowych. Innymi słowy, częściej wchodzicie na acitveManiaKa. 😉
- Zobacz także | 10 najlepszych aplikacji dla aktywnych
Badanie wykazało także różnice w obrębie płci respondentów. Okazuje się, że kobiety częściej sięgają po aplikacje zdrowotne i sportowe za namową członków rodziny lub znajomych (60%), mężczyzn natomiast w większej mierze przekonuje komunikacja reklamowa (63%).
Źródło: Własne, IRCenter
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.